Mokymų įmonėse organizavimas

“To speak English or not to speak English – that is the question!”

Šiuolaikiniame pasaulyje, kai svarbiausiais organizacijos plėtros ištekliais tampa darbuotojai, kiekvienos įmonės efektyvumas priklauso nuo turimos darbuotojų kompetencijos, tame tarpe ir kalbų mokėjimo.

Didžiosios Britanijos nacionalinio kalbų centro (CiLT) prieš keletą metų  pristatytas tarptautinis tyrimas parodė, kad daugiau nei dešimtadaliui Europos įmonių menki užsienio kalbų įgūdžiai sutrukdė gauti užsakymų kitose šalyse.

Ištrauka iš tyrimo: ”The survey of SMEs found that a significant amount of business is being lost as a result of lack of language skills. Across the sample of nearly 2000 businesses, 11% of respondents (195 SMEs) lost a contract as a result of lack of language skills. Many were unable or unwilling to indicate the size of the contract lost, but 37 businesses had lost actual contracts which together were valued at between €8 million and €13.5 million. A further 54 businesses had lost potential contracts worth in total between €16.5 million and €25.3 million. At least 10 businesses had lost contracts worth over €1 million”.

Kalbų mokyklos “House of English” organizuojami mokymai įmonių darbuotojams vyksta kalbų mokyklos arba užsakovo patalpose pagal iš anksto suderintą grafiką.

Žmonių skaičius grupėje yra sutartinis, bet nerekomenduojamos didesnės nei 8 žmonių grupės. Kalbos žinių lygio įvertinimo paslauga yra nemokama. Baigus mokymus išduodami kursų baigimų pažymėjimai.

Mokymų organizavimas įmonėse – nelengvas ir patirties reikalaujantis darbas.
Dauguma įmonių, organizuojančių užsienio kalbų mokymus, ne visada įsigilina į užsienio kalbų mokymų ypatumus, neatižvelgia į tai, kad kalbų mokymasis yra ilgalaikis procesas (mokymų trukmė gali būti nuo 1 mėn. iki kelerių metų).

Didelė dalis mokymo projektų nepateisina įmonių lūkesčių dėl nekompetentingai paruoštų projekto sąlygų: nerealių tikslų ir terminų, ne pagal žinių lygį sudarytų grupių, iš anksto formaliai patvirtintų, tačiau praktiškai neįgyvendinamų paskaitų tvarkaraščių, netinkamų mokymosi sąlygų ir t.t.